14.91 Dohoda o príspevkoch na náklady na reklamu a propagáciu
Ing. Alena Zábojová
Zadanie:
Spoločnosti X, Y a Z sú členmi nadnárodnej skupiny. Tieto spoločnosti sa zaoberajú predajom malej poľnohospodárskej techniky na svojom lokálnom trhu v stredoeurópskom regióne. Nároky spotrebiteľov na každom z lokálnych trhov sú porovnateľné.
Spoločnosti X, Y a Z sa rozhodli postupovať v reklame a propagácii výrobkov spoločným spôsobom. Uzatvorili dohodu o príspevkoch na náklady na spoločnú reklamnú kampaň.
Pri reklamnej kampani im vo významnej miere pomáhala aj spoločnosť D, ktorá je členom tej istej nadnárodnej skupiny, ktorá však nepredáva žiadne výrobky malej poľnohospodárskej techniky.
Otázka:
Môžu byť vyššie uvedené spoločnosti t.j. X, Y, Z a D účastníkmi jednej dohody o príspevkoch na náklady na spoločnú reklamnú a propagačnú kampaň?
Odpoveď:
Účastníkmi dohody o príspevkoch na…